Een nieuw verhaal en design voor Beauclinic.nl

Beauclinic is een haartransplantatiekliniek van experts die écht de tijd voor je nemen.
Een nieuw verhaal en design voor Beauclinic.nl
+51%
meer conversie op mobiel
icon
toegankelijkere branding
icon
contentstrategie

In het kort

Het merk Beauclinic was toe aan een metamorfose. Van de visuele uitstraling tot aan de techniek onder de motorkap hebben we zij aan zij de volgende digitale stap gezet.
Team
Koen
Nick
Profielfoto van Annemarie
Matthijs
Jorre
Beauclinic website · Beauclinic website · Beauclinic websiteCover afbeelding voor Een nieuw verhaal en design voor Beauclinic.nlBeauclinic website · Beauclinic website · Beauclinic website

Een nieuw platform voor Beauclinic

Met de wens van de kliniek om voorop te blijven lopen, hebben we de online presentatie aangepakt. Een rebranding-traject en vernieuwde contentstrategie resulteerden in een compleet vernieuwde website waar Beauclinic jaren mee vooruit kan.

Uitdaging

Het Beauclinic van 2020 was toe aan iets nieuws. De visuele uitstraling van het merk en de website paste niet bij de manier waarop de kliniek zich wilde presenteren aan de buitenwereld. De oude kleuren werden betiteld als ‘flets’ en het design voldeed niet aan de moderne standaarden.

Aanpak

In meerdere strategische sessies met eigenaar Martin Granaat legden we de frustraties en pijnpunten bloot om vervolgens afscheid te nemen van de klinische allure van het bedrijf.

Oplossing

Een volledig nieuwe look voor Beauclinic was de basis het redesign van de website. We ontwikkelden een volledige nieuwe visuele identiteit. Met alle onderdelen die daarbij horen. Een nieuw logo, uitgebreid kleurenpalet, een elegantere typografie en het gebruik van herkenbare grafische merkelementen afkomstig uit het beeldmerk. Vanuit deze basis ontwikkelden we het nieuwe beauclinic.nl en herschreven alle inhoud.

image alt

Nieuw logo

Het Beauclinic-logo was toe aan vervanging. Het blauw was flets en het design voldeed niet meer aan moderne standaarden. Het geheel had een klinische allure en voelde afstandelijk. Het nieuwe logo benadrukt de haarpuntjes en oogt modern, mede dankzij het gekozen lettertype. Het nieuwe logo wordt gebruikt in wit of paars, waardoor het op elke achtergrond te gebruiken is.

Cover afbeelding voor Een nieuw verhaal en design voor Beauclinic.nl

Paars

Bij de rebranding van Beauclinic stond uitstraling voorop. Beauclinic moest eleganter, meer clean en daarmee stijlvoller. En dat zonder medisch over te komen. Vandaar dat we voor paars zijn gegaan als hoofdkleur. Beauclinic voelt nu toegankelijker als kliniek.

Cover afbeelding voor Een nieuw verhaal en design voor Beauclinic.nl

Elegante typografie

Beauclinic heeft het al in haar naam zitten. Het gaat om stijl. Vandaar dat we hebben gekozen voor twee stijlvolle lettertypes: IvyPresto Headline voor titels en Proxima Nova voor teksten. Het lijkt een detail, maar Beauclinic heeft hierdoor prettige en elegante pagina’s.

Cover afbeelding voor Een nieuw verhaal en design voor Beauclinic.nl

Mobile-first

De vorige website bood een matige mobiele ervaring, terwijl 75% van de bezoekers beauclinic.nl mobiel bezoekt. We hebben de website daarom mobile-first ontworpen om deze bezoekers beter te bedienen.

Cover afbeelding voor Een nieuw verhaal en design voor Beauclinic.nl

Informatie overzichtelijk gemaakt

Bezoekers van Beauclinic hebben behoefte aan veel informatie. Deze wil je zo duidelijk mogelijk aanbieden, zeker op mobiel. Voor de vernieuwde website hebben we daarom blokken met tabs ontworpen. Zo kunnen geïnteresseerden altijd bij de volle informatie, maar beïnvloedt dit niet het design van de pagina.

Cover afbeelding voor Een nieuw verhaal en design voor Beauclinic.nl

Contentstrategie

We hebben Beauclinic ook geholpen met een contentstrategie: het (her)schrijven en inrichten van alle inhoud. Aan de hand van interviews en observaties hebben ons verdiept in Beauclinic en wat deze kliniek uniek maakt.

De nieuwe teksten zijn toegankelijker en minder klinisch. De website vertelt een duidelijk verhaal en heeft een logische paginastructuur met relevante interne links en CTA’s. De bezoeker komt nooit op een dood spoor en heeft altijd de volgende pagina in het vizier.

Sparren?
klaas fotoshoot
klaas fotoshoot
klaas fotoshoot

Wij staan voor je klaar.

Wil jij ook digitale groei? We vertellen je graag hoe. Neem contact op en Klaas helpt je graag op weg.

Stuur een berichtOf bel 024 3000 316