Beauclinic is een haartransplantatiekliniek van experts die écht de tijd voor je nemen.
+51%
meer conversie op mobiel
toegankelijkere branding
contentstrategie
In het kort
Het merk Beauclinic was toe aan een metamorfose. Van de visuele uitstraling tot aan de techniek onder de motorkap hebben we zij aan zij de volgende digitale stap gezet.
Met de wens van de kliniek om voorop te blijven lopen, hebben we de online presentatie aangepakt. Een rebranding-traject en vernieuwde contentstrategie resulteerden in een compleet vernieuwde website waar Beauclinic jaren mee vooruit kan.
Uitdaging
Het Beauclinic van 2020 was toe aan iets nieuws. De visuele uitstraling van het merk en de website paste niet bij de manier waarop de kliniek zich wilde presenteren aan de buitenwereld. De oude kleuren werden betiteld als ‘flets’ en het design voldeed niet aan de moderne standaarden.
Aanpak
In meerdere strategische sessies met eigenaar Martin Granaat legden we de frustraties en pijnpunten bloot om vervolgens afscheid te nemen van de klinische allure van het bedrijf.
Oplossing
Een volledig nieuwe look voor Beauclinic was de basis het redesign van de website. We ontwikkelden een volledige nieuwe visuele identiteit. Met alle onderdelen die daarbij horen. Een nieuw logo, uitgebreid kleurenpalet, een elegantere typografie en het gebruik van herkenbare grafische merkelementen afkomstig uit het beeldmerk. Vanuit deze basis ontwikkelden we het nieuwe beauclinic.nl en herschreven alle inhoud.
Nieuw logo
Het Beauclinic-logo was toe aan vervanging. Het blauw was flets en het design voldeed niet meer aan moderne standaarden. Het geheel had een klinische allure en voelde afstandelijk. Het nieuwe logo benadrukt de haarpuntjes en oogt modern, mede dankzij het gekozen lettertype. Het nieuwe logo wordt gebruikt in wit of paars, waardoor het op elke achtergrond te gebruiken is.
Paars
Bij de rebranding van Beauclinic stond uitstraling voorop. Beauclinic moest eleganter, meer clean en daarmee stijlvoller. En dat zonder medisch over te komen. Vandaar dat we voor paars zijn gegaan als hoofdkleur. Beauclinic voelt nu toegankelijker als kliniek.
Elegante typografie
Beauclinic heeft het al in haar naam zitten. Het gaat om stijl. Vandaar dat we hebben gekozen voor twee stijlvolle lettertypes: IvyPresto Headline voor titels en Proxima Nova voor teksten. Het lijkt een detail, maar Beauclinic heeft hierdoor prettige en elegante pagina’s.
Mobile-first
De vorige website bood een matige mobiele ervaring, terwijl 75% van de bezoekers beauclinic.nl mobiel bezoekt. We hebben de website daarom mobile-first ontworpen om deze bezoekers beter te bedienen.
‘’Mijn ervaring met Linku als digitale partner is bijzonder positief. Bij het creëren van de nieuwe website hebben ze me niet alleen geholpen met het vinden van een frisse en authentieke uitstraling, maar ook met het neerzetten van overtuigende content die echt bij Beauclinic past. Dit heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen; de conversie is merkbaar gestegen. Bovendien waardeer ik hun snelle reacties en oprechte betrokkenheid enorm. Het geeft me het vertrouwen om de teugels los te laten en te weten dat alles in goede handen is.’’
Martin Granaat
Eigenaar Beauclinic
Informatie overzichtelijk gemaakt
Bezoekers van Beauclinic hebben behoefte aan veel informatie. Deze wil je zo duidelijk mogelijk aanbieden, zeker op mobiel. Voor de vernieuwde website hebben we daarom blokken met tabs ontworpen. Zo kunnen geïnteresseerden altijd bij de volle informatie, maar beïnvloedt dit niet het design van de pagina.
Contentstrategie
We hebben Beauclinic ook geholpen met een contentstrategie: het (her)schrijven en inrichten van alle inhoud. Aan de hand van interviews en observaties hebben ons verdiept in Beauclinic en wat deze kliniek uniek maakt.
De nieuwe teksten zijn toegankelijker en minder klinisch. De website vertelt een duidelijk verhaal en heeft een logische paginastructuur met relevante interne links en CTA’s. De bezoeker komt nooit op een dood spoor en heeft altijd de volgende pagina in het vizier.
Sparren?
Wij staan voor je klaar.
Wil jij ook digitale groei? We vertellen je graag hoe. Neem contact op en Klaas helpt je graag op weg.