Dar NV is verantwoordelijk voor afvalinzameling in regio Nijmegen.
heldere navigatie
koppeling met CLEAR
maatwerk formulieren
In het kort
Een goede informatievoorziening voor bewoners is essentieel voor Dar. Wij dragen bij aan die ambitie met de ontwikkeling van een dynamische website die de relevante informatie filtert voor bezoekers uit verschillende gemeenten.
Dar website · Dar website · Dar websiteDar website · Dar website · Dar website
Sneller bij je antwoord
Dar.nl trekt elke dag vele bezoekers die op zoek zijn naar snelle antwoorden. Is de milieustraat open? Wanneer wordt het oud papier opgehaald? De nieuwe website is gebouwd om deze vragen snel te beantwoorden.
Uitdaging
De vorige website was gedateerd. Informatie van verschillende gemeenten stond door elkaar. Ook ontbrak er een mobiele weergave. Dit zorgde voor vele onnodige belletjes van bewoners. Werk aan de winkel dus.
Oplossing
Met design en ontwikkeling hebben we de informatievoorziening op verschillende manieren verbetert. Zo voorkomen we met een gemeentekiezer dat bezoekers informatie van andere gemeenten te zien krijgen. Ook zijn de formulieren van afspraken en meldingen opgedeeld in stappen. Deze synchroniseren bovendien automatisch met de software van CLEAR.
Toptaken
Snel op je bestemming
Met het gebruik van tegels presenteren we bezoekers met de populairste taken. Zo wordt 80% van de bezoekers direct naar de juiste bestemming geleid.
Informatie op maat
Dar is actief in meerdere gemeentes. Na een locatiekeuze zien bezoekers alleen informatie die relevant is voor hun gemeente. Dit scheelt veel zoekwerk.
Slimme contactpagina
Minder belletjes
Bezoekers helpen zichzelf met een uitgebreide zoekfunctie en het bekijken van veelgestelde vragen. De klantenservice krijgt zo minder belletjes en mails te verduren.
Snel een container vinden
We blijven samenwerken met Dar. Zo hebben we vijf maanden na lancering een veelgevraagde containerlocatiekaart ontwikkeld.
”Door de kennis, kunde, het meedenken en een kritische blik van Linku, verbeterden wij onze online dienstverlening met een prachtige nieuwe website, waarbij de bezoeker centraal staat. We zijn erg tevreden met het mooie eindresultaat.”
Michelle Stuiver
Communicatieadviseur Dar NV en projectleider online dienstverlening
Doorontwikkeling
Optimalisatie van formulieren
Ook in 2020 hebben we de website doorontwikkeld. Waar eerst afspraken voor het ophalen van Grof Afval telefonisch werden ingepland, kunnen bezoekers nu zelf een datum kiezen dankzij een koppeling met het planningsysteem van Dar.
Vragen?
Direct even sparren?
We brengen jouw wereld graag digitaal. Neem contact op en vraag naar Klaas.