Een website die zich aanpast aan de bezoeker

Dar NV is verantwoordelijk voor afvalinzameling in regio Nijmegen.
Een website die zich aanpast aan de bezoeker
icon
heldere navigatie
icon
koppeling met CLEAR
icon
maatwerk formulieren

In het kort

Een goede informatievoorziening voor bewoners is essentieel voor Dar. Wij dragen bij aan die ambitie met de ontwikkeling van een dynamische website die de relevante informatie filtert voor bezoekers uit verschillende gemeenten.
Team
Andy
Profielfoto van Annemarie
Bram
Geert
Koen
Arthur
Klant

Dar

Expertises

Website
User experience

Technieken

WordPress

Dar website · Dar website · Dar websiteCover afbeelding voor Een website die zich aanpast aan de bezoeker – Dar.nlDar website · Dar website · Dar website

Sneller bij je antwoord

Dar.nl trekt elke dag vele bezoekers die op zoek zijn naar snelle antwoorden. Is de milieustraat open? Wanneer wordt het oud papier opgehaald? De nieuwe website is gebouwd om deze vragen snel te beantwoorden.

Uitdaging

De vorige website was gedateerd. Informatie van verschillende gemeenten stond door elkaar. Ook ontbrak er een mobiele weergave. Dit zorgde voor vele onnodige belletjes van bewoners. Werk aan de winkel dus.

Oplossing

Met design en ontwikkeling hebben we de informatievoorziening op verschillende manieren verbetert. Zo voorkomen we met een gemeentekiezer dat bezoekers informatie van andere gemeenten te zien krijgen. Ook zijn de formulieren van afspraken en meldingen opgedeeld in stappen. Deze synchroniseren bovendien automatisch met de software van CLEAR.

image alt
Toptaken

Snel op je bestemming

Met het gebruik van tegels presenteren we bezoekers met de populairste taken. Zo wordt 80% van de bezoekers direct naar de juiste bestemming geleid.

Cover afbeelding voor Een website die zich aanpast aan de bezoeker – Dar.nl

Informatie op maat

Dar is actief in meerdere gemeentes. Na een locatiekeuze zien bezoekers alleen informatie die relevant is voor hun gemeente. Dit scheelt veel zoekwerk.

Cover afbeelding voor Een website die zich aanpast aan de bezoeker – Dar.nl
Slimme contactpagina

Minder belletjes

Bezoekers helpen zichzelf met een uitgebreide zoekfunctie en het bekijken van veelgestelde vragen. De klantenservice krijgt zo minder belletjes en mails te verduren.

Cover afbeelding voor Een website die zich aanpast aan de bezoeker – Dar.nl

Snel een container vinden

We blijven samenwerken met Dar. Zo hebben we vijf maanden na lancering een veelgevraagde containerlocatiekaart ontwikkeld.

Cover afbeelding voor Een website die zich aanpast aan de bezoeker – Dar.nl

”Door de kennis, kunde, het meedenken en een kritische blik van Linku, verbeterden wij onze online dienstverlening met een prachtige nieuwe website, waarbij de bezoeker centraal staat. We zijn erg tevreden met het mooie eindresultaat.”

Michelle Stuiver
Communicatieadviseur Dar NV en projectleider online dienstverlening
Doorontwikkeling

Optimalisatie van formulieren

Ook in 2020 hebben we de website doorontwikkeld. Waar eerst afspraken voor het ophalen van Grof Afval telefonisch werden ingepland, kunnen bezoekers nu zelf een datum kiezen dankzij een koppeling met het planningsysteem van Dar.

Cover afbeelding voor Een website die zich aanpast aan de bezoeker – Dar.nl
Vragen?
klaas fotoshoot
klaas fotoshoot
klaas fotoshoot

Direct even sparren?

We brengen jouw wereld graag digitaal. Neem contact op en vraag naar Klaas.

Stel een vraagOf bel: 024 – 3000 316