Unieke geanimeerde artiesten pagina's op Doornroosje.nl
Doornroosje is hét poppodium van Nijmegen en omstreken.
19,6%
meer ticketverkoop
betere merkuitstraling
dynamische artiestpagina's
In het kort
Om continuïteit en performance te blijven garanderen, hebben we het nieuwe doornroosje.nl ontwikkeld. Zowel functioneel als in uitstraling heeft de website een totale metamorfose ondergaan.
Een goede uitstraling is essentieel voor een poppodium, maar met uiteenlopende artiesten is het uitdagend om iedere doelgroep aan te spreken. Dat vraagt om een dynamische website.
Uitdaging
De vorige website van Doornroosje begon op zijn limiet te raken en kon niet meer voorzien in nieuwe wensen. Het was tijd voor een nieuw platform. De uitdaging was daarbij om de site zowel aantrekkelijk als gebruiksvriendelijk te maken voor de bezoekers, en daarbij de artiesten ieder een eigen plek te geven. Wij gingen op zoek naar de juiste balans.
Oplossing
We hebben Doornroosje.nl zowel functioneel als in uitstraling flink onder handen genomen. Met een volledig vernieuwde branding van Studio Another Day brachten we alle ideeën samen in een nieuwe website waarmee Doornroosje vooruit kan. De dynamische artiestenpagina’s geven iedere act een passende kleur. Daarnaast integreert de website optimaal met het ticketsysteem ActiveTickets. En daar stopt het niet. We blijven doorontwikkelen om het online podium van Doornroosje te blijven verbeteren.
Slimme colorpicker
Bezoekers komen naar Doornroosje voor de artiest op het podium. Om artiestenpagina’s uniek te maken hebben we een functionaliteit ontwikkeld die kleuren herkent. Uit de foto worden automatisch 15 kleuren gehaald, wordt de primaire kleur bepaald en houden we rekening met het contrast. Op deze manier pakken de artiesten ook online het podium en draait het volledig om hen.
Mobile first aanpak
Voor het belangrijkste verkoopkanaal
De samenwerking startte met een pitch op de dag voor de eerste lockdown in 2020. De onzekerheid voor de evenementenbranche weerhield Doornroosje niet om te investeren in hun toekomst. De statistieken overtuigden om dit traject mobile-first aan te pakken en het brandingconcept van Studio Another Day ook digitaal werkelijkheid te maken. Met de hosting van Rootnet is de website ook nog eens snel, precies wat je als gebruiker wilt.
Snelle agenda
Focus op events
Zoeken naar je favoriete artiest of nieuwe genres ontdekken voor een last-minute boeking. Het kan allemaal met de eenvoudig te gebruiken filters bij de agenda. Evenementen groot in beeld en een prettig scanbare pagina.
“In het afgelopen jaar hebben we samen met Studio Another Day een nieuwe huisstijl ontwikkeld en maakte webbureau Linku onze meest onmogelijke wensen werkelijkheid.”
Koos Hoornman
marketing manager Doornroosje
D van Doornroosje
Animatie in lagen
De nieuwe visuele identiteit vertaalde Linku naar het online platform. Beelden worden dynamisch gepresenteerd in de vorm van de D uit het logo. Doornroosje, muziek of dans staat allemaal voor beweging en deze gelaagdheid geeft veel ruimte aan de uitstraling van de artiest, maar met een herkenbare Doornroosje-uitstraling.
Aansluiting ticketsysteem
Onze API-koppeling zorgt ervoor dat de eventdata uit het ticketsysteem van ActiveTickets soepel, frequent en snel wordt gesynchroniseerd met de website. Ook wijzigingen in de status van een show of andere belangrijke data zoals start- en eindtijden worden realtime bijgewerkt. Voor de websitebeheerders hebben we mogelijkheden ontwikkeld om informatie handmatig te overrulen. Bijvoorbeeld om eerder aan te kunnen geven dat kaarten in de voorverkoop gaan.
Sparren?
Wij staan voor je klaar.
Wil jij ook digitale groei? We vertellen je graag hoe. Neem contact op en Klaas helpt je graag op weg.