De vorige website van Doornroosje begon op zijn limiet te raken en kon niet meer voorzien in nieuwe wensen. We hebben het belangrijkste verkoopkanaal voor tickets zowel functioneel als in uitstraling flink onder handen genomen. Met een volledig vernieuwde branding van Studio Another Day brachten we alle ideeën samen in een nieuwe website waarmee Doornroosje vooruit kan.










Slimme colorpicker
Bezoekers komen naar Doornroosje voor de artiest op het podium. Om artiestenpagina’s uniek te maken hebben we een functionaliteit ontwikkeld die kleuren herkend. Uit de foto worden automatisch 15 kleuren gehaald, wordt de primaire kleur bepaald en houden we rekening met het contrast. Op deze manier pakken de artiesten ook online het podium en draait het volledig om hen.


Mobile-first aanpak
Voor het belangrijkste verkoopkanaalDe samenwerking startte met een pitch op de dag voor de eerste lockdown in 2020. De onzekerheid voor de evenementenbranche weerhield Doornroosje niet om te investeren in hun toekomst. De statistieken overtuigden om dit traject mobile-first aan te pakken en het brandingconcept van Studio Another Day ook digitaal werkelijkheid te maken. Met de hosting van Rootnet is de website ook nog eens snel, precies wat je als gebruiker wilt.

Snelle agenda
Focus op eventsZoeken naar je favoriete artiest of nieuwe genres ontdekken voor een last-minute boeking. Het kan allemaal met de eenvoudig te gebruiken filters bij de agenda. Evenementen groot in beeld en een prettig scanbare pagina.
“In het afgelopen jaar hebben we samen met Studio Another Day een nieuwe huisstijl ontwikkeld en maakte webbureau Linku onze meest onmogelijke wensen werkelijkheid.”
- Koos Hornman, marketing manager Doornroosje

Animaties in lagen
D van DoornroosjeDe nieuwe visuele identiteit vertaalde Linku naar het online platform. Beelden worden dynamisch gepresenteerd in de vorm van de D uit het logo. Doornroosje, muziek of dans staat allemaal voor beweging en deze gelaagdheid geeft veel ruimte aan de uitstraling van de artiest, maar met een herkenbare Doornroosje-uitstraling.
Naadloze aansluiting ticketsysteem
Onze API-koppeling zorgt ervoor dat de eventdata uit het ticketsysteem soepel, frequent en snel wordt geïmporteerd in de website. Ook wijzigingen in de status van een show of andere belangrijke data zoals start- en eindtijden worden realtime bijgewerkt. Voor de websitebeheerders hebben we mogelijkheden ontwikkeld om informatie handmatig te overrulen. Bijvoorbeeld om eerder aan te kunnen geven dat kaarten in de voorverkoop gaan.

Benieuwd naar de website?
Of wil je zelf een website?Wil je net als Doornroosje een nieuwe website die bijdraagt aan jouw doelstelling? Daag ons uit met jouw vraagstuk.
Neem contact op