Emons Group is een transportbedrijf actief in Europa.
strategische workshops
buyer personas
meertaligheid
In het kort
De Emons Group is een familiebedrijf gespecialiseerd in het aanbieden van kost verlagende, innovatieve en duurzame transportoplossingen. Onze samenwerking startte met vier strategische sessies voordat we begonnen met het design van de nieuwe websites.
Met de doelstelling om binnen 5 jaar te verdubbelen in omzet, gaat dochterbedrijf Emons Cargo 2WIN (Europa’s grootste multi-customer dubbeldeck netwerk) voor versteviging van haar marktleider positie.
Uitdaging
Maatwerk websites die bijdragen aan de doelstellingen voor groei, dat was de wens. We moesten potentiële internationale klanten online overtuigen van het aanbod van Emons Group, om ze vervolgens snel in contact te brengen met het salesteam.
Aanpak
Na het bepalen van de kernwaarden in strategische workshops, begonnen we met uitwerking van 2win.eu. Met de Gutenberg-editor binnen WordPress is het team van 2WIN in staat om pagina’s samen te stellen naar wens. Of het nu gaat om het uitlichten van de unieke 2WIN-trailer of een vergelijkingstabel met traditionele trailers.
Resultaat
Op de nieuwe website vinden bezoekers makkelijk hun weg naar de juiste informatie. De contactgegevens van Emons Group worden op het juiste moment en de juiste plek gepresenteerd. Hierdoor stijgt de conversie. Dankzij de meertaligheidfunctie is de website bovendien beschikbaar in 7+ talen.
Strategische workshops
Kernwaarden bepalen
Alle stakeholders bij elkaar om in een Engelstalige merkstrategie-sessie te bepalen welke kernwaarden ze gezamenlijk toewijzen aan het merk 2WIN. De basis voor de wireframes waarin we een effectieve navigatie bepalen en de meest belangrijke onderwerpen naar voren brengen. Zo begeleiden we bezoekers naar de juiste plekken en motiveren we gewenst gedrag, zoals het aanvragen van een offerte of contact opnemen met het salesteam van 2WIN.
Buyer personas
In deze strategische sessie brachten we hun doelgroepen in kaart. Het resultaat was per buyer persona een uitgebreide beschrijving van de ideale klant. Onder andere de supply chain manager, inkoper en CEO. Op deze manier wisten we de pijnpunten bloot te leggen en de juiste snaar te raken in de design-fase erna.
In samenwerking met online strategisch webbureau Linku hebben we onze functionaliteiten, looks en propositie opnieuw vormgegeven.
Stijn van den Bogart
Sales & Marketing Manager Emons Cargo 2WIN
Fundament voor meerdere websites
Met de website 2WIN is het fundament gelegd voor meerdere websites van de Emons Group. Inmiddels is emons.eu daar aan toegevoegd en volgen merk-concepten als Van Huët en Hofmans op korte termijn. Vanuit één codebase beheren wij alle Gutenberg-blokken.
Vragen?
Direct even sparren?
We brengen jouw wereld graag digitaal. Neem contact op en vraag naar Klaas.