de crisisnet app die zorgprocessen optimaliseert
Radboudumc

Werknemers goed voorbereid op een crisis met de CrisisNet app

Afbeelding voor Arthur Baron Afbeelding voor Bram Verhart Afbeelding voor Merel Staal Afbeelding voor Geert Rutten
Arthur, Bram, Merel en Geert hebben hieraan gewerkt.
Het Radboudumc wil intern het kennisniveau van crisismanagement verhogen en de zorg digitaliseren. Met de app die wij hebben ontwikkeld, weten medewerkers wat ze moeten doen bij een crisis.

Om de stof behapbaar te maken voor iedere werknemer moest er een aantrekkelijke en toegankelijke oplossing worden bedacht. We hebben gekozen voor een app die educatie, interactie en gamification samenbrengt.

  • PhoneDe app is ontwikkeld op basis van Ionic 3
  • DashboardHet beheersysteem op basis van Symfony 3
Afbeelding voor Kennis van Radboudumc-personeel verhogen met mobiele app CrisisNet
Afbeelding voor Kennis van Radboudumc-personeel verhogen met mobiele app CrisisNet

Kennisniveau verhogen

Door te leren en toetsen

Gebruikers volgen kennislessen en leggen toetsen af. De resultaten helpen het Radboudumc te bepalen welke onderwerpen meer aandacht verdienen.

  • BulbNotificaties voor nieuwe lessen
  • Page 1Continu leerproces mogelijk
  • Person linePersoonlijke profielen met ranglijst
Afbeelding voor Kennis van Radboudumc-personeel verhogen met mobiele app CrisisNet

Veel belangrijke informatie

Altijd en overal toegankelijk

Het vertalen van alle kennis naar zakformaat was een uitdaging. Met een minimalistisch design hebben we alle informatie een plek gegeven. Dankzij de app is belangrijke informatie nu altijd en overal toegankelijk.

Afbeelding voor Kennis van Radboudumc-personeel verhogen met mobiele app CrisisNet

Snel kennis delen

Met informatiemanagement

CrisisNet geeft Radboudumc inzicht in de crisisteams en maakt het mogelijk informatie beschikbaar te maken voor de juiste personen. Teams kunnen snel gegevens delen, waardoor iedereen op dezelfde lijn zit tijdens een crisis.

Face fill

”De kwaliteit van de applicatie is voortgekomen uit een prettige samenwerking met een enthousiast Scrum-team. Door het gebruik van de Scrum-methodiek hebben we in zeer korte tijd CrisisNet gerealiseerd.”

- Lonneke Gijsbers, Adviseur Integrale Veiligheid bij het Radboudumc
Afbeelding voor Kennis van Radboudumc-personeel verhogen met mobiele app CrisisNet

We blijven doorontwikkelen

Van kennis naar actie

Recentelijker is het mogelijk calamiteiten meetings vast te leggen (SITRAP-methode) en personen middels push notificaties op de hoogte te stellen van uit te voeren taken. Dit maakt de app niet alleen een tool ter voorbereiding, maar ook een inzetbaar middel voor tijdens een crisis.

 

CrisisNet in de praktijk

Een grote test voor de app was de coronacrisis. We zijn trots dat CrisisNet het Radboudumc goed heeft geholpen bij de communicatie rondom deze uitdagende situatie.


Om ook andere organisaties te helpen met crisiscommunicatie, hebben we de website Crisisnet.nl gerealiseerd. Hier wordt het bestaan van de app onder de aandacht gebracht bij andere organisaties voor een mogelijke eigen implementatie.

Jouw idee in zakformaat?

Het kan met een mobiele app

Interesse in een eigen app? Benieuwd hoe jouw idee vertaald kan worden naar zakformaat? Wij denken graag vrijblijvend met je mee!

Neem contact op Next line
crisisnet case