Rebranding voor voetbalclub N.E.C.

Online herpositionering voor N.E.C. met een frisse uitstraling voor de online communicatie van Nijmeegs’ trots.
Mockup N.E.C. Branding
icon
nieuwe huisstijl
icon
grafische elementen
icon
nooit meer nuilen

In het kort

N.E.C. won de eerste wedstrijd van 2021 in het Goffertstadion én online. Met de vernieuwde huisstijl – geïnspireerd door het clublied 'Weer trekken wij ten strijde' – werden de fans verrast op Matchday! Een frisse uitstraling voor de online communicatie van Nijmeegs’ trots.  
Team
Arthur
Profielfoto van Annemarie
Opdrachtgever

N.E.C. Nijmegen

Expertises

Branding
User experience

N.E.C. NIJMEGEN · N.E.C. NIJMEGEN · N.E.C. NIJMEGENGofferstadion-viewN.E.C. NIJMEGEN · N.E.C. NIJMEGEN · N.E.C. NIJMEGEN

Een strijdlustige uitstraling

Steeds meer voetbalclubs besteden aandacht aan de online uitstraling. Een goede online presence is belangrijk om aandacht van de fans te trekken én vast te houden.  Daarbij hoort een goede branding.

Uitdaging

De bestaande branding was braaf en veilig. Het was bovendien moeilijk om deze toe te passen in uitingen op social media. Er was behoefte aan een flexibele branding die de waarden van de club op een unieke en opvallende manier presenteert.

Oplossing

De online uitstraling van de club is teruggebracht naar de fundamentele waarden van de club: strijdlust, het rauwe karakter, actie en sfeer. De clubkleuren rood, groen en zwart zijn echte signaalkleuren en moeten in balans zijn om eendracht uit te stralen. Met rauwe patronen, maatwerk doodles en herkenbare kreten spreekt N.E.C. haar achterban op diverse manieren aan.

Elke matchday gebruikt N.E.C. de door ons opgeleverde templates als basis om toe te werken naar het hoogtepunt van die dag, de wedstrijd.

image alt
Strijdlust – Rauw – Actie – Sfeer

Grafische elementen

Vanuit het clublied hebben we de waarden strijd(lust), rauw, actie en sfeer/beleving gevisualiseerd. De texturen en patronen dienen als grafische ondersteunende elementen die de waarden van club uitbeelden.

Cover afbeelding voor Rebranding voor voetbalclub N.E.C.
Herkenbaarheid

Quotes en Doodles

Vanuit het clublied hebben we de waarden strijd(lust), rauw, actie en sfeer/beleving gevisualiseerd. De texturen en patronen dienen als grafische ondersteunende elementen die de waarden van club uitbeelden.

Cover afbeelding voor Rebranding voor voetbalclub N.E.C.

De samenwerking met Linku zorgt ervoor dat de branding en design van N.E.C. een kwaliteitsinjectie heeft gekregen. Met een eigen stijl op de online platforms onderscheiden wij ons met een nieuwe huisstijl van andere sportorganisaties, op een manier die bij de cultuur van de club past.

Ruud Fraser
Marketing, Communicatie en Merchandise N.E.C. Nijmegen

Typografie

Beni & Glory Culture

De juiste typografie maakt of breekt een brandingconcept. Denk hierbij aan het juiste lettertype en de regelafstand. Met het Beni-font kiezen we voor het bereiken van de juiste toon voor de doelgroep. Ondersteund met de type Glory Culture is de uitstraling in balans en passend bij de merkidentiteit van de club. Bij Linku geloven we dat een sterk merk ook aan het font herkend moet worden.

Cover afbeelding voor Rebranding voor voetbalclub N.E.C.
Rood, zwart, groen

N.E.C. wordt kampioen

Of dat dit seizoen al is weten we niet, maar N.E.C. heeft onze support. Met de door ons ontwikkelde Man of the Match-templates is de club in staat om elke wedstrijd de beste te kiezen.

Overzicht N.E.C. social media uitingen
Sparren?
klaas fotoshoot
klaas fotoshoot
klaas fotoshoot

Wij staan voor je klaar.

Wil jij ook digitale groei? We vertellen je graag hoe. Neem contact op en Klaas helpt je graag op weg.

Stuur een berichtOf bel 024 3000 316