Afbeelding voor Rebranding voor voetbalclub N.E.C.
N.E.C. Nijmegen

Online herpositionering voor N.E.C.

Afbeelding voor Bram Kainama Afbeelding voor Nick Janssen
Bram en Nick hebben hieraan gewerkt.
N.E.C. won de eerste wedstrijd van 2021 in het Goffertstadion én online. Met de vernieuwde huisstijl – geïnspireerd door het clublied 'Weer trekken wij ten strijde' werden de fans verrast op Matchday! Een frisse uitstraling voor de online communicatie van Nijmeegs’ trots.

De online uitstraling van de club is teruggebracht naar de fundamentele waarden van de club: strijdlust, het rauwe karakter, actie en sfeer. De clubkleuren rood, groen en zwart zijn echte signaalkleuren en moeten in balans zijn om eendracht uit te stralen. Met rauwe patronen, maatwerk doodles en herkenbare kreten spreekt N.E.C. haar achterban op diverse manieren aan.

Elke matchday gebruikt N.E.C. de door ons opgeleverde templates als basis om toe te werken naar het hoogtepunt van die dag, de wedstrijd. Onze oplossing:

  • HouseOnline branding/huisstijl van N.E.C.
  • DashboardTemplates in alle social media formaten
Afbeelding voor Rebranding voor voetbalclub N.E.C.
Afbeelding voor Rebranding voor voetbalclub N.E.C.

Grafische elementen

Strijdlust – Rauw – Actie – Sfeer

Vanuit het clublied hebben we de waarden strijd(lust), rauw, actie en sfeer/beleving gevisualiseerd. De texturen en patronen dienen als grafische ondersteunende elementen die de waarden van club uitbeelden.

Afbeelding voor Rebranding voor voetbalclub N.E.C.

Herkenbaarheid

Quotes en Doodles

Luister maar eens goed als je in het Goffertstadion bent naar de kreten, leuzen en het gezang van de fans. Deze Nijmeegse onderdelen komen gevarieerd terug in het design als quotes en doodles. De posities verschillende per template, wat het speelse karakter benadrukt.

Face fill

De samenwerking met Linku zorgt ervoor dat de branding en design van N.E.C. een kwaliteitsinjectie heeft gekregen.  Met een eigen stijl op de online platforms onderscheiden wij ons met een nieuwe huisstijl van andere sportorganisaties, op een manier die bij de cultuur van de club past.

- Ruud Fraser, Marketing, Communicatie en Merchandise N.E.C. Nijmegen
Afbeelding voor Rebranding voor voetbalclub N.E.C.
Afbeelding voor Rebranding voor voetbalclub N.E.C.

Typografie

Beni & Glory Culture

De juiste typografie maakt of breekt een brandingconcept. Denk hierbij aan het juiste lettertype en de regelafstand. Met het Beni-font kiezen we voor het bereiken van de juiste toon voor de doelgroep. Ondersteund met de type Glory Culture is de uitstraling in balans en passend bij de merkidentiteit van de club. Bij Linku geloven we dat een sterk merk ook aan het font herkend moet worden.

Afbeelding voor Rebranding voor voetbalclub N.E.C.

Rood, zwart, groen

N.E.C. wordt kampioen

Of dat dit seizoen al is weten we niet, maar N.E.C. heeft onze support. Met de door ons ontwikkelde Man of the Match-templates is de club in staat om elke wedstrijd de beste te kiezen.

Overzicht N.E.C. social media uitingen