De weg vrij maken voor talent

Met meer dan 300 locaties in Nederland draagt RID bij aan krachtige taal- en rekenontwikkeling voor ieder kind.
mockup van homepagina rid.nl
icon
verhogen interactie
icon
betere positionering
icon
powered by Sanity

In het kort

RID streeft ernaar om dyslexie & dyscalculie beter begrijpelijk en behandelbaar te maken voor iedereen. Ze willen deze missie online versterken door duidelijke informatie te bieden en de betrokkenheid te vergroten. Bij Linku hebben we deze uitdaging aangenomen met de ontwikkeling van de nieuwe website.
Team
Profielfoto van Thomas
Jorre
Arthur
Fleur
Marley
Profielfoto van Arjan
Opdrachtgever

RID

Expertises

Websites
User Experience

Technieken

Sanity

Weg vrij voor talent · Weg vrij voor talent · Weg vrij voor talent kind met een tabletWeg vrij voor talent · Weg vrij voor talent · Weg vrij voor talent

Een interactieve website voor RID

Het RID zocht naar manieren om hun diensten beter online te presenteren. Het doel: een website die zowel informatief als interactief is, en aansluit bij hun nieuwe visuele identiteit.

Uitdaging

De uitdaging was tweeledig: de oude website was onoverzichtelijk en sloot niet meer aan bij de nieuwe huisstijl van bureau Zichtbaar. Dit vereiste een herontwerp dat zowel visueel aantrekkelijk als gebruiksvriendelijk is, gericht op hun belangrijkste doelgroepen: ouders & kinderen en het onderwijs.

Oplossing

De nieuwe website van rid.nl biedt een naadloze integratie van de speelse en professionele branding van het RID. Met gebruik van het CMS Sanity is de website niet alleen visueel aantrekkelijk, maar ook razendsnel. De structuur van de website maakt een duidelijk onderscheid tussen de twee primaire doelgroepen, met specifieke informatie en hulpmiddelen voor elk.

mobiele mockups van rid.nl
Een speelse branding

Vertaling naar online

Bij het herontwerpen van de website hebben we de nieuwe, speelse branding van bureau Zichtbaar naadloos vertaald naar online elementen. Dit betekent het integreren van levendige kleuren, interactieve elementen en een vriendelijke typografie die de toegankelijkheid en begrijpelijkheid van de informatie vergroot. Elk designelement reflecteert de missie van het RID om dyslexie en dyscalculie benaderbaar te maken voor iedereen.

voorbeelden branding RID
Interactieve animaties

Verhalende pagina’s

Een van de meest opvallende aspecten zijn de interactieve animaties en de verhalende structuur van de website. De functionaliteiten en animaties loodsen de bezoekers door de pagina’s. Deze aanpak helpt om complexe informatie over ontwikkeluitdagingen op een eenvoudige en boeiende manier te presenteren.

visual rid.nl verhaal
Duidelijk onderscheid

Doelgroepen sturen

De nieuwe website maakt helder onderscheid tussen de twee primaire doelgroepen: ouders & kinderen en het onderwijs. Voor elke groep hebben we specifieke secties ontworpen die direct de juiste informatie bieden. Dit verhoogt de relevantie en effectiviteit van de website voor elke gebruiker.

doelgroepen visual rid.nl
Sanity CMS

Super snel

Door de implementatie van het content-managementsysteem Sanity is de website niet alleen sneller maar ook flexibeler in het beheer. Sanity stelt het RID in staat om content snel en efficiënt te updaten, wat essentieel is in een dynamische omgeving zoals die van dyslexieonderzoek en -behandeling. De verhoogde snelheid verbetert bovendien de gebruikerservaring en draagt bij aan betere prestaties op het gebied van zoekmachine­optimalisatie (SEO).

mockup van het rid cms

Toekomstgerichte ontwikkeling

Bij Linku zijn we continu bezig met het verbeteren van onze projecten. We werken ook na livegang nauw samen met het RID om hun online aanwezigheid verder te ontwikkelen en te optimaliseren. Zo werken we o.a. aan een nieuwe werkenbij-omgeving om de werving een boost te geven.

Sparren?
klaas fotoshoot
klaas fotoshoot
klaas fotoshoot

Wij staan voor je klaar.

Wil jij ook digitale groei? We vertellen je graag hoe. Neem contact op en Klaas helpt je graag op weg.

Stuur een berichtOf bel 024 3000 316