Hogere conversie begint met focus op klantgroepen

Rootnet voorziet bedrijven in managed hosting van digitale producten, zoals websites en webapplicaties.
Hogere conversie begint met focus op klantgroepen
icon
nieuwe positionering
icon
techy merkuitstraling
icon
diepte-interviews

In het kort

Al jaren werken we tevreden samen met Rootnet. Eerder hebben we de beheeromgeving  MyRootnet voor ze ontwikkeld. Ook is het de go-to-partij voor de hosting van onze digitale producten. Rootnet was al enige tijd aan het vernieuwen en daarbij hoorde ook een herkenbare uitstraling op de website.
Team
Arthur
Profielfoto van Annemarie
Nick
Leon
Matthijs
Jaap
Opdrachtgever

Rootnet

Strategie

Customer Journey
Merkstrategie
Doelgroep­positionering

Expertise & techniek

Website
User Experience
Branding
WordPress

Rootnet website · Rootnet website · Rootnet websiteCover afbeelding voor Hogere conversie begint met focus op klantgroepen van RootnetRootnet website · Rootnet website · Rootnet website

Changing the world, bit by bit

Vakidioten, zijn de mensen van Rootnet naar eigen zeggen. Het type klant waar we graag mee samenwerken.

Uitdaging

De doelgroep van Rootnet was onduidelijk. Er waren ideeën, maar dit stond niet vast. De vorige website wist de juiste snaar dan ook nog niet te raken. Onze uitdaging lag in het creëren van een omgeving waar we de ideale klant van Rootnet overtuigen.

Aanpak

De focus en toewijding die eigenaar Colin en zijn team inzet in hun projecten was ook terug te zien in ons project. In samenwerking met Sander Ummelen gingen we terug naar de basis: merkwaarden en afbakening van de doelgroepen.

Oplossing

We deden diepte-interviews, contentmarketing, branding, UX- en UI-design en het geheel maakten we compleet met development die we gezamenlijk tot in de puntjes verzorgden. Het nieuwe Rootnet.nl was daar.

image alt
Positionering

Denken vanuit de doelgroep met verticals

Meer clicks en bezoekersaantallen zijn belangrijk, maar zijn nooit het hoofddoel geweest. Het belangrijkste aandachtpunt in de design-fase was het vinden van de juiste plek voor de drie klantgroepen. Met als doel dat zij zich beter aangesproken voelen en herkennen in de content op de website. De uitdaging zat ‘m in het onderscheid maken van de verticals, zonder de samenhang met het hoofdmerk Rootnet te verliezen.

Cover afbeelding voor Hogere conversie begint met focus op klantgroepen van Rootnet
Herkenbaarheid

Root als merkelement

De huisstijl van Rootnet laat zich doorvertalen in herkenbare elementen. Niet alleen kleurstelling, typografie en een herkenbare tone of voice. Ook het grafische merkelement root is een herkenbaar onderdeel in het webdesign geworden. Van favicon tot visuele scheidingslijn, animaties én ondersteunend element om diepgang in afbeeldingen te geven.

Cover afbeelding voor Hogere conversie begint met focus op klantgroepen van Rootnet
Typografie

Een techy-uitstraling

In de afgelopen 20 jaar heeft Rootnet zich als naam gevestigd in de tech-wereld. En tech zijn ze: “een dag niet gecode is een dag niet geleefd”. Een monotype als font visualiseert die techy-uitstraling en komt als hoofdtitel mét een visuele border op alle pagina’s in de hero-sectie terug. Het gebied dat direct onder het logo en menu op ieders scherm verschijnt.

Cover afbeelding voor Hogere conversie begint met focus op klantgroepen van Rootnet

Tools uitlichten met handig grid

Continu goed presteren is haalbaar wanneer je nooit tevreden bent en je expertises blijft verbreden en verdiepen. Hun product integreert standaard met de meest gebruikte deploytools. Op de website worden deze tools op deze manier visueel gepresenteerd.

Cover afbeelding voor Hogere conversie begint met focus op klantgroepen van Rootnet
Sparren?
klaas fotoshoot
klaas fotoshoot
klaas fotoshoot

Wij staan voor je klaar.

Wil jij ook digitale groei? We vertellen je graag hoe. Neem contact op en Klaas helpt je graag op weg.

Stuur een berichtOf bel 024 3000 316