Kwaliteit spoedzorg verbeteren met een social intranet CAS

CAS is een intern communicatieplatform voor de zorg.
Kwaliteit spoedzorg verbeteren met een social intranet CAS
300+
actieve zorgprofessionals
icon
nieuwe branding
icon
gamification

In het kort

Veiligheidsregio Gelderland-Zuid wil de kwaliteit van de spoedzorgketen verbeteren door het personeel in de regio met elkaar in contact te brengen. Wij realiseren deze ambitie met de ontwikkeling van intranet CAS.
Team
Timo
Profielfoto van Annemarie
Arthur
CAS intranet applicatie · CAS intranet applicatie · CAS intranet applicatieCAS intranet visualCAS intranet applicatie · CAS intranet applicatie · CAS intranet applicatie

Kennis en ervaring delen

Zorgprofessionals binnen de spoedzorg krijgen te maken met uiteenlopende situaties, soms levensbedreigend en/of gevaarlijk. Daar wil je zo goed mogelijk op voorbereid zijn. Door kennis en ervaring te delen in het team, kom je voor minder verassingen te staan. Veiligheidsregio Gelderland-Zuid zocht naar een passend platform om deze kennisdeling mogelijk te maken.

Uitdaging

Het platform moest van de grond af aan worden opgebouwd, inclusief huisstijl. Daarbij was het belangrijk om een platform te creëren dat uitnodigt om gebruikt te worden. De meerwaarde moest echt duidelijk zijn bij de doelgroep.

Oplossing

Met de vormgeving en ontwikkeling van CAS hebben we een online multiplatform gecreëerd waarmee zorgprofessionals medische vraagstukken online met elkaar kunnen bespreken. Hier delen ze actief kennis en ervaring, met het leveren van betere zorg als resultaat.

cas iphone loginscherm

Laagdrempelig communiceren

Communicatie binnen CAS is informeel en doet denken aan de manier waarop we communiceren op platformen als Facebook, LinkedIn en Twitter. Het gebruik van de applicatie is dus laagdrempelig en ingericht om deelname te bevorderen. Werknemers worden uitgedaagd om initiatief te nemen, deel te nemen en elkaar te helpen.

User-Centered Design

CAS is een compleet nieuw concept. Om het gebruik van de applicatie makkelijk, prettig én leuk te maken, hebben we in de designfase User-Centered Design toegepast:

  • Information Architecture

    We begonnen met het inventariseren van alle informatie. Deze hebben we ondergebracht in een globale hiërarchie, waarmee de eerste stappen werden gezet naar de structuur en navigatie van CAS.

  • Wireframes

    Dit zijn schematische ontwerpen waarin we de functionaliteit van de applicatie hebben geschetst. Hierbij legden we de focus op structuur en de interactie tussen verschillende elementen.

  • Branding

    Onze UX-designers hebben een huisstijl ontwikkeld die aansluit op de kenmerken van CAS. Onder andere het design van het logo, huiskleuren, typografie en iconografie waren onderdeel van de branding.

  • Visual Design

    In deze fase brachten we het schematische ontwerp samen met visuele aspecten als huisstijl, kleuren, beelden en andere details. Resultaat: het visueel fundament van het social intranet CAS.

Open dialoog

Kennis en mening delen

Op CAS stellen gebruikers open vragen waarop collega’s kunnen reageren. Hierdoor ontstaat een dialoog over uiteenlopende medische vraagstukken.

CAS iphone vraag en antwoord
Intuïtief

Een sociaal medium

Doordat CAS is ontwikkeld als een sociaal medium is het zeer toegankelijk. Dankzij handige notificaties blijft iedereen op de hoogte.

CAS bericht componenten

Doorontwikkeling

We blijven CAS doorontwikkelen op basis van nieuwe wensen en het gedrag van de gebruikers. Sinds de lancering van CAS hebben we dan ook meerdere aanpassingen doorgevoerd om het platform verder te verbeteren.

icoon

Toevoegen van tags en categorieën aan vragen

icoon

Mogelijkheid om direct te reageren op antwoorden van andere gebruikers

icoon

Mogelijkheid om privéberichten sturen

icoon

Meer notificaties, en instellingen om deze te beheren

Sparren?
klaas fotoshoot
klaas fotoshoot
klaas fotoshoot

Wij staan voor je klaar.

Wil jij ook digitale groei? We vertellen je graag hoe. Neem contact op en Klaas helpt je graag op weg.

Stuur een berichtOf bel 024 3000 316