Betere en veiligere inspecties dankzij kosten­besparende app

Walker Fire biedt alle producten en diensten binnen brandpreventie op internationaal niveau.
Betere en veiligere inspecties dankzij kosten­besparende app
13
fte bespaard dankzij app
icon
instelbare flow charts
icon
beheerapplicatie

In het kort

Eén van de kerntaken van Walker Fire is het onderhouden en keuren van brandpreventiematerialen op locatie. Linku heeft voor Walker Fire een mobiele app gerealiseerd waarmee we dit proces volledig digitaliseren.
Team
Wahid
Timo
Profielfoto van Thomas
Thomas van de Ven
Walker Fire app · Walker Fire app · Walker Fire appvoorbeeld van de walker fire inspectie appWalker Fire app · Walker Fire app · Walker Fire app

Van papier naar digitaal

Het keuren van brandpreventie gebeurt op locatie, bij bedrijven en horeca. Een monteur moet per locatie tot wel tientallen brandblussers, blusdekens en ander brandpreventiemateriaal controleren en onderhouden. Deze keuringen moeten allemaal worden vastgelegd en gecommuniceerd met het kantoor, zodat gepaste actie uitgevoerd kan worden.

Uitdaging

Het keurproces gebeurde tot op heden met behulp van papieren lijsten. Inspecteurs werden ’s ochtends op pad gestuurd met een aantal lijsten, en moesten deze na de inspecties ingevuld inleveren bij de administratie. Vervolgens moest alle informatie handmatig in een digitaal systeem worden overgenomen. Een tijdrovend proces. Onze uitdaging was om deze hele workflow te optimaliseren.

Oplossing

Linku heeft voor Walker Fire een mobiele app gerealiseerd waarmee we het proces volledig digitaliseren. Niet alleen is de complete workflow hiermee enorm versneld, ook is het proces eenvoudiger en minder foutgevoelig gemaakt.
De Service App communiceert rechtstreeks met verschillende IT-systemen die Ritense B.V. uit Amsterdam heeft ontwikkeld, zodat informatie automatisch verwerkt kan worden in de systemen van Walker Fire.

screenshots van walker fire

Onze oplossing bestaat uit

icoon

De Walker Fire Service App, op basis van Angular en Ionic

icoon

Een beheerapplicatie op basis van Angular

icoon

Backend API op basis van Symfony

Hét complete hulpmiddel

De Walker Fire app

De Service App is hét hulpmiddel geworden in de dagelijkse werkzaamheden van alle monteurs. Per locatie toont de app een lijst met materialen die gecontroleerd moeten worden. Middels een dynamische vragenlijst wordt per instrument de controle en service uitgevoerd. De app begeleidt zo de monteur door een stappenplan, zodat er niks vergeten wordt.

Printscreen Walker Fire app

Winst op gebied van veiligheid

Het voorkomen van fouten is voor Walker Fire letterlijk van levensbelang en gebonden aan strenge wettelijke eisen. De app verkleint de kans op menselijke fouten doordat monteurs actief een stappenplan moeten doorlopen. Walker Fire wint dus ook op het gebied van veiligheid.

Een belangrijke eis was ook dat de app goed functioneert bij slechte netwerkomstandigheden. De monteurs werken immers op locatie waar ze mogelijk slecht of geen bereik hebben. De app is daarom zo ontwikkeld dat hij offline functioneert en er geen informatie verloren gaat bij een gebrekkige verbinding.

Minder kosten, snellere service

Processen automatiseren

De app plaatst benodigd materiaal automatisch op de orderlijst en genereert een wettelijk inspectiecertificaat. Na goedkeuring van het certificaat en het uitgevoerde werk, rondt de klant een opdracht af door digitaal een handtekening te zetten. Hierna stuurt de app alle gegevens naar de informatiesystemen van Walker Fire, waar automatisch facturen en bestellijsten gegenereerd worden.

Cover afbeelding voor Inspecties brandveiligheid veiliger en beter dankzij app

Investering die zich terugverdient

De ontwikkeling van een app zoals de Service App heeft natuurlijk een prijskaartje, maar in het geval van Walker Fire verdient deze investering zich binnen de kortste keren terug. Met het automatiseren en digitaliseren van de werkprocessen is het takenpakket van meerdere fte’s komen te vervallen. Zo profiteert Walker Fire van een fikse kostenbesparing waarmee de app zichzelf terugbetaalt, en uiteindelijk een blijvende stijging in de winstmarge oplevert.

Backend API

Makkelijke beheerapplicatie

In de beheerapplicatie stellen medewerkers de dynamische vragenlijsten en onderliggende acties op. Middels een overzichtelijke gebruikersinterface, onder andere met automatisch gegenereerde flow charts, kan ook niet-technisch personeel de werkprocessen vastleggen. Alle benodigde informatie wordt vastgelegd in een nieuwe backend API.

Cover afbeelding voor Inspecties brandveiligheid veiliger en beter dankzij app
Sparren?
klaas fotoshoot
klaas fotoshoot
klaas fotoshoot

Wij staan voor je klaar.

Wil jij ook digitale groei? We vertellen je graag hoe. Neem contact op en Klaas helpt je graag op weg.

Stuur een berichtOf bel 024 3000 316