Visser Contactlenzen is een contactlenzenspecialist met 25+ vestigingen in Nederland.
digitale transformatie
gebruikerstesten
kostenbesparing
In het kort
Visser Contactlenzen is gespecialiseerd in het aanmeten van contactlenzen bij personen met medische oogklachten. Hierbij horen vaste procedures en workflows die we volledig hebben gedigitaliseerd.
Bedrijven ontkomen niet aan digitalisering. Om toekomstbestendig te blijven, moet je meegaan met de tijd. Dat is ongemakkelijk, maar daar helpen we bedrijven graag bij. Zo ook Visser Contactlenzen.
Uitdaging
Verandering is altijd spannend. Je bent iets gewend en dat voelt vertrouwd. De procedures van Visser verliepen nog voornamelijk op basis van papierwerk. De transformatie van papier naar digitaal was dan ook een grote uitdaging in dit project. We moesten als webbureau niet alleen vormgeven en ontwikkelen, maar ook de opdrachtgever doorgronden en begeleiden door de transformatie.
Aanpak
We hebben ons eerst verdiept in de doelgroep: de werknemers. Hoe gaan zij te werk? Met het antwoord konden we workflows opstellen. Met de ontwikkeling van een webapplicatie hebben we deze workflows gedigitaliseerd. Waar voorheen cliëntgegevens enkel op papier werden bijgehouden, worden ze nu digitaal verwerkt in het nieuwe systeem.
Resultaat
Visser Contactlenzen profiteerd van kostenbesparing en effectiever werken. Dankzij de webapplicatie zet Visser Contactlenzen waardevolle stappen richting digitale transformatie en het toekomstbestendig maken van het bedrijf.
Aanpak
De gebruiker leren kennen
Het proces begon met het verdiepen in de doelgroep: de werknemers van Visser Contactlenzen. Zo konden we hun werkwijze achterhalen en uiteenzetten in de designs.
Diepte-interviews met werknemers
Observeren werkvloer en rolverschillen
Gebruikerstesten ter validatie
Weg van papier
Volledige digitalisering
De digitale transformatie versnelt alle administratieve activiteiten. Werknemers van Visser Contactlenzen houden daardoor meer tijd over voor hun kerntaken.
Minder menselijke fouten
Stroomlijnen van werkwijzen
Duidelijkere taakverdeling
Investering in kostenbesparing
Visser Contactlenzen bespaart kosten op dubbel werk en andere tussenhandelingen doordat werknemers cliëntgegevens direct opvragen en verwerken in de applicatie. Dit betekent ook dat consulten sneller uitgevoerd kunnen worden, waardoor Visser Contactlenzen meer cliënten kan helpen in een kortere tijd.
Voordeel voor de klant
Betere dienstverlening
De applicatie schetst een historisch profiel van elke klant. Hierdoor kan medisch advies sneller én beter worden bepaald, met dus een betere dienstverlening als bijkomend voordeel.
Rechtenstructuur
Duidelijke rolverdeling
Met gebruikersrollen schermen we onderdelen van de applicatie af, zodat een werknemer alleen ziet wat relevant is voor zijn of haar takenpakket.
“Door regelmatige contactmomenten en een gedreven team vanuit Linku, werd de uitdagende vakinhoudelijke materie met succes omgezet in een applicatie die prettig werkt en ook volledig en robuust is gebleken.”
Pascal Vermeulen
Product Owner en Projectmanager ICT bij Visser Contactlenzen
Backend, koppelingen en veiligheid
Backend in Symfony met API-platform
Hierdoor creëren we een robuuste en veilige omgeving, met een aparte front-end UI die redelijk onafhankelijk aangepast kan worden. Via de nieuwe Symfony Workflow bundle brengen we eenvoudig de workflow van taken en consulten in kaart. Hierbij zijn de juiste checks en afhandelingen inbegrepen.
Koppeling met een ERP-systeem voor cliëntgegevens
Klantgegevens worden alleen in een ERP-systeem vastgelegd en niet in onze webapplicatie. Hierdoor worden identificeerbare gegevens fysiek gescheiden van medische gegevens.
Inloggen via bestaand bedrijfsnetwerk
Om het gebruikersbeheer zo eenvoudig mogelijk te houden, loggen gebruikers in via het bestaande bedrijfsnetwerk. Vanuit het ERP-systeem worden de juiste rollen aan de gebruikers toegekend, waarna ze de voor hen belangrijke gedeelten van het systeem gebruiken.
Koppeling met een extern documentensysteem
Om de juiste documenten (oogfoto’s e.d.) bij de juiste cliënten te houden, hebben we gekozen voor een extern documentensysteem. Deze hebben we geïntegreerd in het systeem om ervoor te zorgen dat deze de juiste documenten op het juiste moment beschikbaar maken.
Sparren?
Wij staan voor je klaar.
Wil jij ook digitale groei? We vertellen je graag hoe. Neem contact op en Klaas helpt je graag op weg.