Afbeelding voor Van papier naar digitaal met een webapplicatie voor Visser Contactlenzen
Visser Contactlenzen

Van papier naar digitaal met een bedrijfsapplicatie voor Visser Contactlenzen

thomas linku Afbeelding voor Timo arthur linku stijn linku thomas linku
Thomas, Timo, Arthur, Stijn en Thomas hebben hieraan gewerkt.
Visser Contactlenzen is landelijk actief en gespecialiseerd in het aanmeten van contactlenzen bij personen met medische oogklachten.
Werknemers sneller en efficiënter aan het werk

We hebben veel administratieve werkzaamheden volledig geautomatiseerd met de ontwikkeling van een webapplicatie. Waar voorheen cliëntgegevens enkel op papier werden bijgehouden, worden ze nu digitaal verwerkt in het nieuwe systeem. Visser Contactlenzen zet hiermee waardevolle stappen richting digitale transformatie en het toekomstbestendig maken van het bedrijf.

Ook klanten van Visser Contactlenzen hebben voordeel bij deze digitalisering. Consulten worden sneller uitgevoerd en bestellingen worden eerder verwerkt. Zo hebben ze hun contactlenzen sneller in huis.

visser webapplicatie
Afbeelding voor Van papier naar digitaal met een webapplicatie voor Visser Contactlenzen

De gebruiker leren kennen

Van werkwijze naar design

Het proces begon met het verdiepen in de doelgroep: de werknemers van Visser Contactlenzen. Zo konden we hun werkwijze achterhalen en uiteenzetten in de designs.

  • Diepte-interviews met werknemers
  • Observeren werkvloer en rolverschillen
  • Gebruikerstesten ter validatie
Afbeelding voor Van papier naar digitaal met een webapplicatie voor Visser Contactlenzen

Van het papieren tijdperk

Richting volledige digitalisering

De digitale transformatie versnelt alle administratieve activiteiten. Werknemers van Visser Contactlenzen houden daardoor meer tijd over voor hun kerntaken.

  • Minder menselijke fouten
  • Stroomlijnen van werkwijzen
  • Duidelijkere taakverdeling

Investeren in kostenbesparing

Visser Contactlenzen bespaart kosten op dubbel werk en andere tussenhandelingen doordat werknemers cliëntgegevens direct opvragen en verwerken in de applicatie. Dit betekent ook dat consulten sneller uitgevoerd kunnen worden, waardoor Visser Contactlenzen meer cliënten kan helpen in een kortere tijd.

visser webapplicatie

Betere dienstverlening

Door te digitaliseren

De applicatie schetst een historisch profiel van elke klant. Hierdoor kan medisch advies sneller én beter worden bepaald, met dus een betere dienstverlening als bijkomend voordeel.

Afbeelding voor Van papier naar digitaal met een webapplicatie voor Visser Contactlenzen

Een duidelijke rolverdeling

Door een rechtenstructuur

Met gebruikersrollen schermen we onderdelen van de applicatie af, zodat een werknemer alleen ziet wat relevant is voor zijn of haar takenpakket.

Person line

“Door regelmatige contactmomenten en een gedreven team vanuit Linku, werd de uitdagende vakinhoudelijke materie met succes omgezet in een applicatie die prettig werkt en ook volledig en robuust is gebleken.”

- Pascal Vermeulen, Product Owner en Projectmanager ICT bij Visser Contactlenzen

Backend, koppelingen en veiligheid

  • Backend in Symfony met API-platform Hierdoor creëren we een robuuste en veilige omgeving, met een aparte front-end UI die redelijk onafhankelijk aangepast kan worden. Via de nieuwe Symfony Workflow bundle brengen we eenvoudig de workflow van taken en consulten in kaart. Hierbij zijn de juiste checks en afhandelingen inbegrepen.
  • Koppeling met een ERP-systeem voor cliëntgegevens Klantgegevens worden alleen in een ERP-systeem vastgelegd en niet in onze webapplicatie. Hierdoor worden identificeerbare gegevens fysiek gescheiden van medische gegevens.
  • Inloggen via bestaand bedrijfsnetwerk Om het gebruikersbeheer zo eenvoudig mogelijk te houden, loggen gebruikers in via het bestaande bedrijfsnetwerk. Vanuit het ERP-systeem worden de juiste rollen aan de gebruikers toegekend, waarna ze de voor hen belangrijke gedeelten van het systeem gebruiken.
  • Koppeling met een extern documentensysteem Om de juiste documenten (oogfoto's e.d.) bij de juiste cliënten te houden, hebben we gekozen voor een extern documentensysteem. Deze hebben we geïntegreerd in het systeem om ervoor te zorgen dat deze de juiste documenten op het juiste moment beschikbaar maken.
digitalisering voor visser

Een eigen webapplicatie?

Wij denken graag met je mee

Denk je zelf na over digitalisering binnen jouw bedrijf en ben je benieuwd of wij je kunnen helpen? We denken graag vrijblijvend met je mee.

Neem contact op Next line