Een frisse wind met strategie, branding en webdesign
MEDE is hét advies- en trainingsbureau in arbeidsverhoudingen, arbeidsvoorwaarden en medezeggenschap.
nieuwe merkuitstraling
buyer persona's
beter structuur
In het kort
In de praktijk levert MEDE training, coaching en advies voor ondernemingsraden, OR-leden, voorzitters en secretarissen. In de zoektocht naar het nieuwe MEDE hebben we meerdere competenties ingezet.
MEDE wenste een nieuwe website die beter aansluit bij de doelgroep. Advies en ondersteuning was hierbij gewenst.
Uitdaging
MEDE speelde met de vraag wie de doelgroep was en hoe die het beste bereikt kon worden. Ook moest de identiteit van MEDE verder worden versterkt.
Oplossing
Met het toepassen van strategie, branding en design hebben we uitdaging opgepakt. We hebben de doelgroep in kaart gebracht, de branding geoptimaliseerd en een nieuwe website gerealiseerd.
Buyer persona’s
Drie duidelijke doelgroepen
In een strategische sessie met MEDE stelden we een tal van vragen over de doelgroep. Deze informatie hebben we verwerkt tot buyer persona’s. Deze hielpen de doelgroep in kaart te brengen en pijnpunten bloot te leggen.
Ambtelijk secretaris, buyer persona
Probleem
Weet niet hoe hij zich verder kan ontwikkelen
Motief
Krijgt weinig sturing vanuit de OR
Angst
Weet niet zeker wat zijn rol is binnen de OR
Oplossing
Mede biedt opleidingen aan voor secretarissen van elk niveau
Alternatief
Gaat zelf oplossingen zoeken op het internet
Voordeel
Mede heeft al jarenlang certificeringen voor al haar leergangen
Nieuwe branding
Een frisse wind
We hebben de branding vernieuwd. Het kleurenpalet van MEDE kreeg een likje verf: het blauw en oranje bleven, maar in moderne tinten. We namen afscheid van het lettertype Ubuntu en MEDE straalt nu met TT Commons, een modern, schreefloos lettertype.
Meer optimalisaties
We hebben ook het logo een update gegeven. Deze bevat maatwerk letters met ronde afwerking voor een moderne uitstraling. De originele ‘m’ hebben we vanwege herkenbaarheid bewaard. De lachende ‘e’ is toegevoegd voor een persoonlijk tintje.
Brand shapes
Identiteit verder versterken
Om MEDE herkenbaarder en persoonlijker te maken, hebben we een aantal brand shapes gemaakt. Brand shapes zijn illustraties die de identiteit van een merk versterken. Die van MEDE zijn verspreid over de website te zien.
Betere structuur
Alles op de juiste plek
Aanpassingen door de jaren heen maakte het oude mede.nl wat onoverzichtelijk. We hebben alles rechtgetrokken met een duidelijke structuur. Blogs vind je nu onder blogs, diensten onder diensten. Zoals het hoort.
Aandacht voor expertise
MEDE deelt graag informatie en advies in de vorm van blogs en casussen. Deze hebben een prominente plaats gekregen op de nieuwe website. Daar kwam ook een nieuwe stijl bij kijken: de blogs en casussen zijn nu prettig te lezen, óók op mobiel en tablet.
Sparren?
Wij staan voor je klaar.
Wil jij ook digitale groei? We vertellen je graag hoe. Neem contact op en Klaas helpt je graag op weg.