Afbeelding voor Een frisse wind voor MEDE met strategie, branding en webdesign
Mede

Een frisse wind voor MEDE met strategie, branding en webdesign

Afbeelding voor Ilse Löbker Afbeelding voor Marley Baidjoe Afbeelding voor Bram Kainama annemarie linku Afbeelding voor Leon Stoffels
Ilse, Marley, Bram, Annemarie en Leon hebben hieraan gewerkt.
MEDE levert training, coaching en advies voor ondernemingsraden, OR-leden, voorzitters en secretarissen. In de zoektocht naar het nieuwe MEDE hebben we meerdere competenties ingezet.

MEDE wenste een nieuwe website die beter aansluit bij de doelgroep. Advies en ondersteuning was hierbij gewenst, MEDE speelde namelijk met de vraag hoe de doelgroep het beste bereikt kon worden. Met het toepassen van strategie, branding en design hebben we deze vraag beantwoord. We hebben de doelgroep in kaart gebracht, de branding geoptimaliseerd en een nieuwe website gerealiseerd.

  • DashboardMede.nl is ontwikkeld op basis van maatwerk WordPress
Afbeelding voor Een frisse wind voor MEDE met strategie, branding en webdesign
Afbeelding voor Een frisse wind voor MEDE met strategie, branding en webdesign

Drie duidelijke doelgroepen

Dankzij buyer persona's

In een strategische sessie met MEDE stelden we een tal van vragen over de doelgroep. Deze informatie hebben we verwerkt tot buyer persona’s. Deze hielpen de doelgroep in kaart te brengen en pijnpunten bloot te leggen.

Buyer persona

Ambtelijk secretaris

  • Probleem Weet niet hoe hij zich verder kan ontwikkelen
  • Motief Krijgt weinig sturing vanuit de OR
  • Angst Weet niet zeker wat zijn rol is binnen de OR
  • Oplossing Mede biedt opleidingen aan voor secretarissen van elk niveau
  • Alternatief Gaat zelf oplossingen zoeken op het internet
  • Voordeel Mede heeft al jarenlang certificeringen voor al haar leergangen
Afbeelding voor Een frisse wind voor MEDE met strategie, branding en webdesign

Een frisse wind

Met geüpdatete branding

We hebben de branding vernieuwd. Het kleurenpalet van MEDE kreeg een likje verf: het blauw en oranje bleven, maar in moderne tinten. We namen afscheid van het lettertype Ubuntu en MEDE straalt nu met TT Commons, een modern, schreefloos lettertype.

Afbeelding voor Een frisse wind voor MEDE met strategie, branding en webdesign

Meer optimalisaties

Een vernieuwd logo

We hebben ook het logo een update gegeven. Deze bevat maatwerk letters met ronde afwerking voor een moderne uitstraling. De originele ‘m’ hebben we vanwege herkenbaarheid bewaard. De lachende ‘e’ is toegevoegd voor een persoonlijk tintje.

Afbeelding voor Een frisse wind voor MEDE met strategie, branding en webdesign

Identiteit verder versterken

Met eigen brand shapes

Om MEDE herkenbaarder en persoonlijker te maken, hebben we een aantal brand shapes gemaakt. Brand shapes zijn illustraties die de identiteit van een merk versterken. Die van MEDE zijn verspreid over de website te zien.

Afbeelding voor Een frisse wind voor MEDE met strategie, branding en webdesign

Alles op de juiste plek

Dankzij een heldere structuur

Aanpassingen door de jaren heen maakte het oude mede.nl wat onoverzichtelijk. We hebben alles rechtgetrokken met een duidelijke structuur. Blogs vind je nu onder blogs, diensten onder diensten. Zoals het hoort.

Afbeelding voor Een frisse wind voor MEDE met strategie, branding en webdesign

Aandacht voor expertise

Focus op informatie en advies

MEDE deelt graag informatie en advies in de vorm van blogs en casussen. Deze hebben een prominente plaats gekregen op de nieuwe website. Daar kwam ook een nieuwe stijl bij kijken: de blogs en casussen zijn nu prettig te lezen, óók op mobiel en tablet.

Afbeelding voor Een frisse wind voor MEDE met strategie, branding en webdesign

Ook behoefte aan strategie?

Neem contact op

Heb jij net als MEDE de behoefte om je merk opnieuw uit te vinden?  We zijn benieuwd naar jouw vraagstuk! Je kunt altijd vrijblijvend contact met ons opnemen.

Neem contact op Next line