Met 34.000+ klanten is MyParcel dé verzendservice voor webshops.
5%
conversiestijging
3
websites ontwikkeld
webshop integratie
In het kort
Sinds 2018 werken we samen met MyParcel aan digitale groei. Inmiddels onderhouden we 3 websites van verschillende labels. Na Sendmyparcel.be en Flespakket.nl, hebben we in 2020 het nieuwe Myparcel.nl gerealiseerd.
We hebben een look-en-feel gecreëerd die past bij de grootste verzendservice van Nederland. Dat heeft onder andere geresulteerd in een converstiestijging van 5%.
Uitdaging
MyParcel biedt webshops verzendservices via een backoffice, een eigen online platform. De nieuwe websites moesten naadloos hierop aansluiten. Daarbij was er ook een nieuwe branding die tiptop gepresenteerd moest worden.
Aanpak
We hebben de nieuwe visuele uitstraling vertaald in de verschillende websites. Ook bouwen en onderhouden we koppelingen met de backoffice, zodat bezoekers ook op de voorkant van de website bestellingen kunnen doen.
Eenvoudig voor de gebruiker
Stap-voor-stap instructies
We bieden MyParcel vele contentblokken om de diensten van de verzendservice te verduidelijken. Mede dankzij de duidelijke structuur is het aantal registraties op Myparcel.nl een maand na livegang al met 5% toegenomen.
Kosten per aantal en land overzichtelijk
Afhankelijk van het land, gewicht en aantal kent MyParcel uiteenlopende kosten. Met interactieve tabellen maken we deze inzichtelijk voor de bezoeker.
Support geïntegreerd via Salesforce
Support is een belangrijke dienst van MyParcel. Dankzij de koppeling met Salesforce vinden bezoekers snel antwoorden op al hun vragen.
Meet the MyParcel family
We geven MyParcel de mogelijkheid om met interactieve teamfoto’s en quotes meer gezicht te geven aan het enthousiaste team.
Opties voor meertaligheid
MyParcel kan de websites makkelijk vertalen. Sendmyparcel.be en MyParcel.nl zijn in meerdere talen (Nederlands, Frans, Engels) te bekijken.
“Ondanks de groei die Linku momenteel doormaakt krijgen wij altijd de aandacht die we nodig hebben. Maandelijks 5% meer registraties en 3% meer offerte-aanvragen is een resultaat waar ik een glimlach van krijg.”
Philippe Christiaansen
Manager Marketing & Business Development bij MyParcel
Webshop
Blijven doorontwikkelen
Sinds de lancering van Myparcel.nl hebben we de website o.a. uitgebreid met een webshop. Klanten kunnen hier makkelijk verpakkingsdozen en andere materialen bestellen.
Sparren?
Wij staan voor je klaar.
Wil jij ook digitale groei? We vertellen je graag hoe. Neem contact op en Klaas helpt je graag op weg.