Branding

Wij bouwen aan je merk en verbeteren je online uitstraling. Zo straal je de waarden uit waar jij voor staat en onderscheid je jezelf van de rest.
Branding

Jouw merk op de juiste manier

Een logo is de meest praktische uiting van je organisatie, maar er zijn veel meer kenmerken die je organisatie eigen maken. Al je uitingen, zowel visueel als niet-visueel, dragen een boodschap uit. De interpretatie van deze uitingen kan onbewust afwijken van jouw intentie. Alleen al het gebruik van een specifieke kleur kan een ongewenste emotie oproepen. Met het toepassen van branding, verzekeren we dat jouw merk op de juiste manier wordt ervaren.

Dichter bij je doelgroep

Met branding brengen we je dichter bij de verwachtingen en wensen van je doelgroep. Hierdoor wek je vertrouwen en herkenbaarheid. Met buyer personas brengen we jouw doelgroep in kaart. Een buyer persona is een beschrijving van jouw ideale klant. Naast demografische gegevens definiëren we het kennisniveau, de vaardigheden, de wensen, de typische problemen en behoeftes van je doelgroep. Met deze informatie leer je jouw doelgroep echt kennen. Dat maakt het makkelijker ze te benaderen.

een schets van de branding van Linku
een schets van de branding van Linku
Arthur
slider afbeelding

Stroomlijnen met merkwaarden

Merkwaarden zijn het DNA van je organisatie en geven houvast voor al je werkzaamheden en uitingen. Samen definiëren wij je merkwaarden en verwerken het in een professionele huisstijl. Hierin staan de buyer persona’s uit jouw doelgroep centraal. Zo creëer je een eigen identiteit, ben je herkenbaar voor je doelgroep en onderscheid je jezelf van andere organisaties.  Je hebt een format waarmee je jouw bedrijfscommunicatie stroomlijnt.

Jouw eigen huisstijl

Gebaseerd op je merkwaarden en doelgroeponderzoek ontwerpen we een huisstijl die past bij jouw organisatie. Ook kunnen we je huidige huisstijl optimaliseren of uitbreiden. Binnen branding voorzien wij in de volgende competenties:

  • Logo design.

    Ontwerpen of herontwerpen van een logo

  • Kleurgebruik.

    Samenstellen van kleurenpalet, UI/UX-kleuren en kleurenpsychologie

  • Typografie

    Ontwerp, keuze en samenstelling van lettertypes

  • Beeldgebruik.

    Format en regels rondom fotografie, gebruik van beeld en stockfoto’s. Ondersteuning bij bedrijfsfotografie

  • Social media.

    Ontwerp van formats en templates voor social media

  • Tone of voice.

    Richtlijnen voor interne en/of externe communicatie

Vragen?
Nick
Nick
Nick

Het begint met branding

Wil jij jouw merk en uitstraling verbeteren? Een huisstijl laten ontwikkelen? Neem contact op en we denken graag vrijblijvend met je mee.

Stuur een berichtOf bel: 024 3000 316