Branding
Jouw merk op de juiste manier
Een logo is de meest praktische uiting van je organisatie, maar er zijn veel meer kenmerken die je organisatie eigen maken. Al je uitingen, zowel visueel als niet-visueel, dragen een boodschap uit. De interpretatie van deze uitingen kan onbewust afwijken van jouw intentie. Alleen al het gebruik van een specifieke kleur kan een ongewenste emotie oproepen. Met het toepassen van branding, verzekeren we dat jouw merk op de juiste manier wordt ervaren.
Beginnen bij de kern
Met een combinatie van branding, design en technische realisatie hebben we in opdracht voor Familie Beekhuizen de mobiele app Settle ontwikkeld. Met deze app kunnen gebruikers op basis van een persoonlijk woningprofiel met woningen matchen die precies aansluiten op de wensen.
Dichter bij je doelgroep
Met branding brengen we je dichter bij de verwachtingen en wensen van je doelgroep. Hierdoor wek je vertrouwen en herkenbaarheid. Met buyer personas brengen we jouw doelgroep in kaart. Een buyer persona is een beschrijving van jouw ideale klant. Naast demografische gegevens definiëren we het kennisniveau, de vaardigheden, de wensen, de typische problemen en behoeftes van je doelgroep. Met deze informatie leer je jouw doelgroep echt kennen. Dat maakt het makkelijker ze te benaderen.
Stroomlijnen met merkwaarden
Merkwaarden zijn het DNA van je organisatie en geven houvast voor al je werkzaamheden en uitingen. Samen definiëren wij je merkwaarden en verwerken het in een professionele huisstijl. Hierin staan de buyer persona’s uit jouw doelgroep centraal. Zo creëer je een eigen identiteit, ben je herkenbaar voor je doelgroep en onderscheid je jezelf van andere organisaties. Je hebt een format waarmee je jouw bedrijfscommunicatie stroomlijnt.
Jouw eigen huisstijl
Gebaseerd op je merkwaarden en doelgroeponderzoek ontwerpen we een huisstijl die past bij jouw organisatie. Ook kunnen we je huidige huisstijl optimaliseren of uitbreiden. Binnen branding voorzien wij in de volgende competenties:
- Logo design.
Ontwerpen of herontwerpen van een logo
- Kleurgebruik.
Samenstellen van kleurenpalet, UI/UX-kleuren en kleurenpsychologie
- Typografie
Ontwerp, keuze en samenstelling van lettertypes
- Beeldgebruik.
Format en regels rondom fotografie, gebruik van beeld en stockfoto’s. Ondersteuning bij bedrijfsfotografie
- Social media.
Ontwerp van formats en templates voor social media
- Tone of voice.
Richtlijnen voor interne en/of externe communicatie
Je merk op papier
Wij kunnen je identiteit vastleggen met het ontwerp van een brand book. In een brand book staan technische details en regels rondom het gebruik van je merk, zoals kleuren, typografie en beeldgebruik. Het vertelt je precies wat wel en niet mag. Dit helpt je jouw merk te bewaken.
Het begint met branding
Wil jij jouw merk en uitstraling verbeteren? Een huisstijl laten ontwikkelen? Neem contact op en we denken graag vrijblijvend met je mee.