N.E.C. Nijmegen
De uitdaging

Een website ontwikkelen waar de duizenden fanatieke supporters van N.E.C. terecht kunnen voor alles wat met N.E.C. te maken heeft. De website moest plek bieden aan ontzettend veel inhoud en het was onze taak om hier structuur in aan te brengen, zodat bezoekers snel bij de gewenste informatie terechtkomen.

De oplossing

Een unieke website die overzicht heeft gecreëerd in alles wat N.E.C. te bieden heeft aan de supporters. Nieuws, teaminformatie, wedstrijdprogramma, kaartverkoop. Alles komt samen op een maatwerk website die naast een doordachte structuur het mooie en herkenbare rood-groen-zwart van N.E.C. met trots draagt.

Projectleden

Wat maakt de website uniek?

Een website voor een voetbalclub maak je niet iedere dag. We kregen de kans om nieuwe en interessante ideeën uit te werken. Hierbij lieten we ons altijd leiden door de doelgroep, de supporters van N.E.C. We hebben bijvoorbeeld veel aandacht besteed aan de spelerspagina’s. Iedere speler heeft zijn eigen pagina met grote foto’s, veel informatie, downloadbare wallpapers en persoonlijke wedstrijdstatistieken. 

Ook hebben we op de servicepagina een functionaliteit ontwikkeld waarmee supporters snel een antwoord kunnen vinden op de meeste vragen. Hiermee verzekeren we een snelle service en voorkomen we dat N.E.C. steeds dezelfde vragen moet blijven beantwoorden.

Een stukje historie

Wij zijn trots dat we al sinds 2008 de officiële webpartner zijn van eredivisieclub N.E.C. uit Nijmegen.  N.E.C. is Nijmegen, dus levert geen website zoveel reacties op als deze. De liefde voor N.E.C. is bij LinkU-oprichters Geert en Thomas al op jonge leeftijd ontstaan. Uiteraard zijn de heren nog steeds iedere thuiswedstrijd als trouwe fans in het stadion te vinden om hun club aan te moedigen. 

Unieke lancering

Ook bij de lancering van de N.E.C. website hebben we gedacht aan de fans. Zij konden namelijk zelf de website onthullen. De website lag bij lancering verborgen achter een speciale onthullingspagina. Fans moesten de pagina liken en konden vervolgens drie blokken omdraaien. Bij het draaien een aantal leuke prijzen te winnen. Na 92 minuten was de N.E.C. website in zijn geheel onthuld.

Doorontwikkeling

Nadat de website gelanceerd was, kregen de supporters de mogelijkheid om de website te beoordelen en aan te geven of zij nog dingen misten. Hiervoor maken we gebruik van de tool Hotjar. We kunnen hiermee goed zien hoe bezoekers door de website navigeren. Op basis van de feedback en de routes die worden gevolgd, blijven we de website doorontwikkelen.

Goede gesprekspartners die niet vertellen wat je wilt horen, maar vertellen wat jouw doelgroep wilt horen. Bij N.E.C. ontvangen we al jaren voorzetten die wij met een omhaal kunnen afmaken. Diverse online onderscheidingen hebben we ook aan het team van LinkU te danken.”
Nick Janssen
Coördinator Marketing & IT
N.E.C. Nijmegen